lördag 3 juli 2010

Ögonblicksbild: 18.25

Jag har just sett Tyskland mangla Argentina i kvartsfinalen (tack till L. för sällskap och teknologi!). Går in i köket, hjälper K. att fixa lite med kvällens efterrätt. Häller upp en skål med chips - till K, eftersom jag åt upp en skål till matchen. Går sedan till datorn för att surfa in på svenska tidningars hemsidor och kolla vad de skriver om matchen. Efter någon minut, eller kanske några, kommer K. In med chipsskålen. Å, får jag ett chips också? Tänker jag glatt.

Skålen är tom. Sånär som på ett litet, ensamt chips. Det får jag.

Det kan vara värmen, eller att det är lågtryck och åska i luften. Men det var i alla fall dagens mest hysteriskt roliga hittills.

4 kommentarer:

Unknown sa...

det är en grym kvinna. dumpa henne.

Barbarossa sa...

Naj!

Krajks sa...

Va? Jag är väl exceptionellt o-grym - jag hade ju sparat ett chips och allting!

Lovisa sa...

Tack själv för sällskap och teknologi, jag beklagar chipsen.