tisdag 18 januari 2011

Jay Smith, Live at Cloetta Center

Ni vet de där reklamfönstren som poppar upp (gratisversionen av) Spotify? Den senaste jag såg gör reklam för Jay Smith och Idol-turnén. jag kan inte låta bli att lägga märke till turnéns sträckning:

8 januari Örebro, Conventum Arena
14 januari Linköping, Cloetta Center
22 januari Gävle, Läkerol Arena
29 januari Örnsköldsvik, Fjällräven Center
05 februari Lund, Färs & Frosta Sparbank Arena

Vilken konsert kommer ni att gå på, Cloetta eller Läkerol? En sak är säker: killen lär inte behöva bry sig om att trycka upp turné-shirts, i alla fall inte med datumen på ryggen.

3 kommentarer:

Lovisa sa...

Å hela Lunds vägnar beklagar jag att vår arena heter Färs & Frosta.

Patrik sa...

Lovisa: Varför beklagar du det? Och vem gjorde dig till talesperson för hela Lund? Okej att namnvalet inte har en ultimat längd och har vissa tungvrickartendenser... Men banken har en stark ställning både i regionen och när det gäller stöd till idrotten så kopplingen är helt klart logisk. I Malmö får Malmö stad betala 25 miljoner för att arenan skall bära stadens namn. Jag är beredd att påstå (å alla andra lubabors vägnar än de du representerar) att Lunds kommun har bättre saker att lägga motsvarande namnpengar på i sin stad - vård, skola och omsorg t.ex.

Lovisa sa...

På ett glatt och skämtsamt sätt beklagar jag att arenan heter något som låter som en maträtt från 70-talet.

Det finns många olika sätt att finansiera arenor. Att Malmö får betala för att få sitt namn på arenan hör väl samman med att den inte är finansierad av Malmö stad? I andra fall äger idrottsklubbar sin arena (jmf. Färjestad i Karlstad) och kan välja att låta företag betala för att få sitt namn på dem, likväl som att kommunen kan äga sin egen arena.

Mitt inlägg var nu inte tänkt som en politisk debatt om arenafinansiering utan som en ironisk kommentar. Jag beklagar om det inte gick fram.

Och gällande att jag gjorde mig till talesperson för hela Lund så var det det där med ironi igen.