onsdag 11 november 2009

Utkast till ett brev jag önskar att jag vågade skicka

"Kära Postkodslotteriet,

jag är en av de som fått era uppmaningar om att "gå med i Postkodslotteriet" med mer eller mindre oregelbundna mellanrum i ganska många år nu. Om detta vill jag bara säga följande:

Jag är inte intresserad.

Jag är inte intresserad.

JAG ÄR FÖR (censurerat) INTE INTRESSERAD.

(Inte alltför) vänliga hälsningar,

n.n.

P.S. Förresten, mitt riktiga förnamn är (--). Jag förstår att ni tycker det ser trevligare ut att tilltala mig också med förnamn i era erbjudanden. Det kan liksom slå an en mer familjär ton. Men det kan liksom bli så fel om man bara tar ett namn från folkbokföringsregistret. D.S."

1 kommentar:

AndreasDavour sa...

Extra bra blir det om de har ett databasfält för förnamn som har begränsat storlek.

Det blir en så familjär känsla när ett par bokstäver i slutet av ens namn kapas...